Hospital Tuanku Fauziah, Kangar, Perlis
Hospital Tuanku Fauziah, Kangar, Perlis
PIAGAM PELANGGAN

TERAS PIAGAM

Piagam ini ditujukan khas kepada setiap pelanggan yang berurusan dengan Hospital Tuanku Fauziah, Kangar, Perlis.

  1. TARAF PERKHIDMATAN
    1. Pesakit dalam keadaan kecemasan akan diberi rawatan dengan segera.
    2. Pesakit akan diberi perkidmatan perubatan dalam masa 1 jam selepas keamsukkan ke wad.
    3. Pesakit akan diberi perkhidmatan oleh Pegawai Perubatan Pakar sekurang-kurangnya 1 kali sepanjang berada di wad.
  2. KEMUDAHAN PERKHIDMATAN
    1. Setiap pelanggan akan disediakan dengan kemudahan dan persekitaran yang bersih dan sempurna.
    2. Menjadi tanggungjawab setiap kakitangan kesihatan untuk menjaga kerahsiaan maklumat pelanggan.
  3. MAKLUMAT PERKHIDMATAN
    1. Setiap pelanggan boleh mendapat penjelasan dan nasihat mengenai perkhidmatan yang diberikan kepadanya.
    2. Setiap urusan discaj pelanggan akan diselesaikan dalam tempoh yang telah ditetapkan.
    3. Setiap pengurusan aduan atau cadangan pelanggan akan diambil tindakan mengikut prosuder yang telah ditetapkan.

KEWAJIPAN PELANGGAN

Untuk membolehkan Kementerian Kesihatan melaksanakan Piagam ini dengan berkesan, pelanggan adalah berkewajipan untuk:

  1. Mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan
  2. Menjaga kesihatan dirinya dan masyarakat dengan mengamalkan cara hidup yang sihat dan
  3. Menggunakan kemudahan-kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.
Tarikh Kemaskini : 10 Oktober 2017
Hospital Tuanku Fauziah, Kangar, Perlis
Pelawat

» Dalam Talian : 3
» Hari ini : 39
» Semalam : 107
» Minggu ini : 265
» Bulan ini : 146
» Tahun ini : 36670
» Keseluruhan : 270774

Paparan Terbaik

ie mozilla chrome

resolusi 1360*768

PENAFIAN : Hospital Tuanku Fauziah tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai dari laman web ini.

Hakcipta Terpelihara©HTF2017 || Tarikh kemaskini : 28 September 2020