Pilihan Bahasa :  BM        Biru  Merah  Hijau  Kecilkan Tulisan Saiz Tulisan Asal Besarkan Tulisan Kontras Sederhana Kontras Gelap Kontras Terang w3c rss



    PAUTAN SEGERA

   Panduan Amalan Klinikal   Panduan Pesakit    Pencapaian Piagam Pelanggan    Sistem Maklumat Pendaftaran Pesakit    Caj Rawatan Pesakit                                  

 

Home / Pencapaian Piagam Pelanggan

 

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN HOSPITAL TUANKU FAUZIAH 2017

 

Kami berjanji untuk memberi perkhidmatan secara professional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti.

Pencapaian Piagam Pelanggan HTF dinilai pada setiap 6 bulan.

TEMPOH : JULAI- DISEMBER 2017


Bil

Indikator Pencapaian(Peratus)

KLINIK PAKAR

1.

90% pesakit akan diperiksa oleh doktor dalam masa 90 minit selepas pendaftaran

93.76

3.

Setiap aduan akan diambil tindakan dalam masa 48 jam dan selesai dalam masa 2 minggu

100.00

PERKHIDMATAN KECEMASAN

1.

Pesakit akan diberi rawatan dalam tempoh mengikut kriteria ketenatan:-

 

   Zon Merah - 100% diperiksa dengan segera  100.00
   Zon Kuning - 100% diperiksa dalam masa 15 minit  100.00
   Zon Hijau   - 90% diperiksa dalam masa 90 minit   100.00
PERKHIDMATAN PESAKIT DALAM 

1.

95% pesakit akan diperiksa oleh doktor dalam tempoh 1 jam selepas dimasukkan ke wad kecuali kes-kes kecemasan perlu dilihat segera.

99.46

2. 95% urusan discaj pesakit akan disiapkan dalam tempoh 3 jam selepas keputusan discaj dibuat

99.76

3.

90% pelanggan berpuashati dengan perkhidmatan yang diberikan

98.38

UNIT REKOD PERUBATAN

1.

Sekurang-kurangnya 90% laporan perubatan disiapkan dalam tempoh <= 4 minggu

96.87 

 

 

*Nota*

 Pencapaian Piagam Pelanggan ini dinilai setiap 6 bulan

dasar privasi Dasar Privasi     dasar keselamatan Dasar Keselamatan     penafian Penafian     peta lokasi Peta Lokasi     bantuan Bantuan dan Sokongan