Pilihan Bahasa :  BM  EN         Biru  Merah  Hijau  Kecilkan Tulisan Saiz Tulisan Asal Besarkan Tulisan Kontras Sederhana Kontras Gelap Kontras Terang w3c rss



    PAUTAN SEGERA

   Panduan Amalan Klinikal   Panduan Pesakit    Pencapaian Piagam Pelanggan    Sistem Maklumat Pendaftaran Pesakit    Caj Rawatan Pesakit                                  

 

Home / Pencapaian Piagam Pelanggan PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN HOSPITAL TUANKU FAUZIAH 2014

Kami berjanji untuk memberi perkhidmatan secara professional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti.

Pencapaian Piagam Pelanggan HTF dinilai pada setiap 6 bulan.

TEMPOH : JANUARI - JUN  2014


Bil

Indikator Piawaian(Peratus) Pencapaian(Peratus)

PERKHIDMATAN KECEMASAN
Keutamaan diberikan kepada kes kritikal dan tidak kritikal dengan masa menunggu seperti berikut :

1.

Semua kes-kes kritikal (zon merah) dirawat dengan serta-merta

100.00

100.00

2.

Semua kes separa kritikal (zon kuning) dirawat dalam masa 15 minit

100.00

100.00

3.

Kes-kes tidak kritikal (zon hijau dan lokum) dirawat dalam masa 30 minit

90.00

91.29

PERKHIDMATAN KLINIK PESAKIT LUAR KLINIK PAKAR

1.

Pesakit akan diperiksa oleh pegawai perubatan dalam masa 90 minit selepas pendaftaran

90.00

92.20

PERKHIDMATAN PESAKIT DALAM 

1.

Pesakit akan diperiksa oleh pegawai perubatan dalam masa 1 jam selepas kemasukan di wad (kecuali kes-kes kritikal) 

95.00

100.00

2.

Semua pesakit akan diperiksa oleh pakar sekurang-kurangnya sekali semasa berada di wad

100.00

87.30

3.

Disacaj pesakit akan disiapkan dalam tempoh 3 jam selepas keputusan discaj dibuat

95.00

99.76

PERKHIDMATAN SOKONGAN KLINIKAL ( Radiologi, Patologi, UPCK, Fisioterapi dan Farmasi)

1.

Setiap pesakit akan diberikan penerangan berkenaan prosedur yang akan dijalankan

100.00

100.00 

 

*Nota*

 Pencapaian Piagam Pelanggan ini dinilai setiap 6 bulan

dasar privasi Dasar Privasi     dasar keselamatan Dasar Keselamatan     penafian Penafian     peta lokasi Peta Lokasi     bantuan Bantuan dan Sokongan