Pilihan Bahasa :  BM  EN         Biru  Merah  Hijau  Kecilkan Tulisan Saiz Tulisan Asal Besarkan Tulisan Kontras Sederhana Kontras Gelap Kontras Terang w3c rss



    PAUTAN SEGERA

      Panduan Pesakit        Pencapaian Piagam Pelanggan        Sistem Maklumat Pendaftaran Pesakit        Drug Formulary HTF        Caj Rawatan Pesakit              

 

Home / Dermatologi

JABATAN DERMATOLOGI 



KETUA JABATAN
DR KHOR YEK HUAN
MD (UKM) MRCP (UK) ADV MDERM (UKM)
PAKAR DERMATOLOGI
KETUA JABATAN GRED UD54



PENGENALAN
KLINIK DERMATOLOGI HOSPITAL TUANKU FAUZIAH KANGAR MERUPAKAN SATU-SATUNYA KLINIK PAKAR YANG MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN KEPAKARAN DAN MENJADI TEMPAT RUJUKAN DARIPADA SEMUA KLINIK KESIHATAN KERAJAAN DAN SWASTA BAGI SEMUA KES-KES PENYAKIT KULIT DI SELURUH NEGERI PERLIS TERMASUK SEMPADAN NEGERI KEDAH. KLINIK INI MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN PESAKIT LUAR DAN PESAKIT DALAM SERTA RAWATAN PROSEDUR PEMBEDAHAN KECIL.


VISI
JABATAN DERMATOLOGI MENJADI PUSAT PENGAWALAN, PENCEGAHAN DAN RAWATAN KES DERMATOLOGI YANG TERBAIK DI NEGERI PERLIS.

MISI
BERUSAHA MENINGKATKAN TAHAP KESIHATAN KULIT RAKYAT DENGAN MENINGKATKAN TAHAP PENGETAHUAN PENJAGAAN DAN PENYAKIT KULIT SERTA MEMBERI RAWATAN YANG TEPAT, SEMPURNA DAN BERKUALITI.

PIAGAM PELANGGAN
1. MASA MENUNGGU MENDAPATKAN RAWATAN SELEPAS PENDAFTARAN DI LAKUKAN SEHINGGA BERJUMPA DOKTOR ADALAH 90 MINIT.
2. MEMBERI KEFAHAMAN DAN PENGETAHUAN MENGENAI PENYAKIT ANDA SERTA KAEDAH RAWATAN YANG TERKINI BERSESUAIAN DENGAN PENYAKIT ANDA.
3. KERAHSIAAN MAKLUMAT PERIBADI, PENYAKIT DAN PERAWATAN YANG DI BERIKAN KEPADA PESAKIT ADALAH DIJAMIN.
4. KEMUDAHAN DAN PERSEKITARAN YANG BERSIH, SELESA DAN SELAMAT DI SEDIAKAN.br> 5. SETIAP ADUAN DAN CADANGAN BERTULIS ANDA AKAN DI AMBIL TINDAKAN DAN PENAMBAHBAIKAN DALAM PERKHIDMATAN KAMI.
6. PERKHIDMATAN KLINIK PAKAR AKAN DI BERIKAN MENGIKUT GILIRAN / KEADAAN PESAKIT.KEUTAMAAN AKAN DIBERIKAN KEPADA KANAK-KANAK DAN ORANG KURANG UPAYA.

OBJEKTIF

JABATAN DERMATOLOGI HOSPITAL TUANKU FAUZIAH AKAN MEMBERI PERKHIDMATAN KEPAKARAN KULIT YANG OPTIMUM DENGAN SEDAYA UPAYA MENGEKAL DAN MENINGKATKAN LAGI MUTU PERKHIDMATAN YANG CEKAP DAN BERKESAN.

PERKHIDMATAN YANG DISEDIAKAN

i. MENJALANKAN KES RAWATAN PESAKIT LUAR BARU DAN ULANGAN.
  - Isnin, Selasa, Rabu dan Jumaat
ii. MENJALANKAN KES RAWATAN PESAKIT KUSTA BARU DAN ULANGAN
iii.MENJALANKAN KES MELIBATKAN PROSEDUR KECIL - Khamis
iv. MELAKUKAN KES ‘ SKIN SCRAPPING ‘ UNTUK PENYIASATAN LANJUTAN.

BIL

HARI MASA PERKHIDMATAN8 PAGI – 12.30 PETANG MASA PERKHIDAMATAN2.00 PTG – 4.45 PTG
1 ISNIN SESSI KLINIK SESSI KLINIK
2 SELASA SESSI KLINIK KAUNSELING PESAKIT / PENGURUSAN KLINIK
3 RABU SESSI KLINIK GENITO/URINARY / AM SESSI KLINIK
4 KHAMIS PROSEDUR PROSEDUR
5 JUMAAT SESSI KLINIK CME JABATAN / PENGURUSAN KLINIK


Tarikh Kemaskini : 16 Julai 2014

dasar privasi Dasar Privasi     dasar keselamatan Dasar Keselamatan     penafian Penafian     peta lokasi Peta Lokasi     bantuan Bantuan dan Sokongan