Pilihan Bahasa :  BM  EN         Biru  Merah  Hijau  Kecilkan Tulisan Saiz Tulisan Asal Besarkan Tulisan Kontras Sederhana Kontras Gelap Kontras Terang w3c rss



    PAUTAN SEGERA

   Panduan Amalan Klinikal   Panduan Pesakit    Pencapaian Piagam Pelanggan    Sistem Maklumat Pendaftaran Pesakit    Drug Formulary HTF    Caj Rawatan Pesakit            

 

Home / PP

PIAGAM PELANGGAN

logopp


TERAS PIAGAM 

Piagam ini ditujukan khas kepada setiap pelanggan yang berurusan dengan Hospital Tuanku Fauziah, Kangar, Perlis. 

1.    TARAF PERKHIDMATAN 
       1.1   Pesakit dalam keadaan kecemasan akan diberi rawatan dengan segera. 
       1.2   Pesakit akan diberi perkidmatan perubatan dalam masa 1 jam selepas keamsukkan ke wad.
       1.3   Pesakit akan diberi perkhidmatan oleh Pegawai Perubatan Pakar sekurang-kurangnya 1 kali sepanjang berada di wad. 

2.     KEMUDAHAN PERKHIDMATAN
        2.1   Setiap pelanggan akan disediakan dengan kemudahan dan persekitaran yang bersih dan sempurna.  
        2.2   Menjadi tanggungjawab setiap kakitangan kesihatan untuk menjaga kerahsiaan maklumat pelanggan. 

3.     MAKLUMAT PERKHIDMATAN 
        3.1   Setiap pelanggan boleh mendapat penjelasan dan nasihat mengenai perkhidmatan yang diberikan kepadanya. 
        3.2   Setiap urusan discaj pelanggan akan diselesaikan dalam tempoh yang telah ditetapkan. 
        3.3   Setiap pengurusan aduan atau cadangan pelanggan akan diambil tindakan mengikut prosuder yang telah ditetapkan.

 

KEWAJIPAN PELANGGAN
Untuk membolehkan Kementerian Kesihatan melaksanakan Piagam ini dengan berkesan, pelanggan adalah berkewajipan untuk:
        (i)    Mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan 
        (ii)   Menjaga kesihatan dirinya dan masyarakat dengan mengamalkan cara hidup yang sihat dan
        (iii)  Menggunakan kemudahan-kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.


dasar privasi Dasar Privasi     dasar keselamatan Dasar Keselamatan     penafian Penafian     peta lokasi Peta Lokasi     bantuan Bantuan dan Sokongan